موفقیت

راه موفقیت ، خوشبختی ، پولدار شدن و... را در این وبلاگ پیدا کنید success

راه موفقیت ، خوشبختی ، پولدار شدن و... را در این وبلاگ پیدا کنید success

در این وبلاگ همه کتابها ، مطالب و برنامه ها و ابزار های مختلف برای موفقیت شما را جمع آوری کردیم . جویندگان موفقیت به جمع ما خوش آمدید .

طبقه بندی موضوعی

گفتگوهای درونی مخرب که باید از آنها اجتناب کرد!

پیدا کردن مقالاتی درباره ی عادات خوب یا شعارهای انگیزشی افراد موفق کار سختی نیست. اما چنین مقالاتی با تمام جذابیت و فوایدی که دارند، تنها نیمی از داستان را روایت می کنند. بسیاری از مردم آنها را می خوانند و به جای آنکه الهام بگیرند احساس شکست و سرافکندگی پیدا می کنند و مدام با خود می گویند «من هیچوقت نمی توانم مثل آنها باشم. آنها خیلی متعهد تر از من هستند». به این می گویند گفتگوی درونی منفی نگرانه. همه ی ما هر از گاهی چنین گفتگوهایی با خودمان داریم.

گفتگوی درونی

چند نمونه از برخی چیزهایی که ممکن است با خودمان تکرار کنیم را می توانید در ادامه بخوانید. توجه داشته باشید که این مکالمات درونی، ما را از مسیر موفقیت دور می کنند.

۱- «او همیشه همین بلا را سر من می آورد …»

۲- «بهتر از این نمی شود. کل روزم خراب شد …»

۳- «او فقط برای اینکه من را ناراحت کند این کار را کرد …»

۴- «اصلاً استعداد این کار را ندارم …»

۵- «من همیشه بدشانسی می آورم …»

۶- «به هیچ وجه نتیجه نخواهد داد …»

۷- «هیچ کس به خودش زحمت نمی دهد به من کمک کند …»

۸- «این کار غیر ممکن است …»

۹- «من هیچ وقت به درد هیچ کاری نخواهم خورد …»

۱۰- «هیچ کس قدر زحمات من را نمی داند …»

۱۱- «هر کسی می تواند این کار را انجام دهد، من چقدر بدبخت هستم …»

۱۲- «هیچ کس دیگر من را استخدام نخواهد کرد …»

۱۳- «من خیلی تنها هستم و هیچ کس به من توجه نمی کند …»

گفتگوهای درونی منفی نگرانه سد راه ما قرار می گیرند، خود را در ذهن ما جای می دهند، و ما را از اهدافمان منحرف می کنند. این تفکرات ما را متقاعد می کنند که سعی کردن و امتحان کردن هیچ سودی نخواهد داشت، چون به هر صورت شکست خواهیم خورد. همه ی ما احساساتی از این دست را تجربه کرده ایم.

اما این نکته را از یاد می بریم که شکست، برای موفقیت عنصر مهمی محسوب می شود. شکست به ما یاد می دهد چه چیزی نتیجه می دهد، چه چیزی اهمیت دارد، و چه چیزی نتیجه بخش نیست. شکست به ما یاد می دهد هر چیزی که ارزش به دست آوردن را دارد، به آسانی به دست نخواهد آمد.

شما قدرت این را دارید که حرف ها و نحوه ی صحبت کردنتان با خود را عوض کنید. سعی کنید خودتان را از این مکالمات درونی منفی نگرانه و هر ذهنیت منفی و مخرب دیگری دور نگه دارید. مثبت باشید، تا اتفاقات مثبتی در زندگی تان رخ دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۶
حسین نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی