موفقیت

راه موفقیت ، خوشبختی ، پولدار شدن و... را در این وبلاگ پیدا کنید success

راه موفقیت ، خوشبختی ، پولدار شدن و... را در این وبلاگ پیدا کنید success

در این وبلاگ همه کتابها ، مطالب و برنامه ها و ابزار های مختلف برای موفقیت شما را جمع آوری کردیم . جویندگان موفقیت به جمع ما خوش آمدید .

طبقه بندی موضوعی

12 ویژگی افراد دارای اعتماد به نفس بالا

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸ ق.ظ

12 ویژگی افراد دارای اعتماد به نفس بالا

اعتماد به نفس انواع گوناگونی دارد، از حالت تکبر شدید گرفته تا اعتماد به نفسی شایسته. اعتماد به نفس واقعی – برخلاف اعتماد به نفس کاذب که سرپوشی است برای پنهان کردن عدم اعتماد به نفس- منحصر به فرد است.

اعتماد به نفس

هنگامی که موضوع اعتماد به نفس به میان می‌آید، یک چیز قطعی است: معمولا آدم‌های با اعتماد به نفس واقعی همیشه فراتر از تردید و ترس عمل می‌کنند، و چه بسا آنها به سایرین الهام می‌دهند و اتفاقات را رقم می‌زنند.

من فکر می‌کنم این مسئله را هنری فورد به بهترین‌وجه بیان کرده است:

چه فکر کنید می‌توانید چه فکر کنید نمی‌توانید – در هر صورت حق با شماست.

پندار هنری فورد که معتقد بود طرز تفکر شما تاثیر بسیار قدرتمندی روی توانایی‌هایتان برای نیل به موفقیت دارد با نتایج اخیر یک پژوهش در دانشگاه ملبورن تایید شد. این بررسی نشان داد که افراد با اعتماد به نفس بالا حقوق بیشتری دریافت می‌کنند و با سرعت بیشتری نسبت به سایرین ارتقا می‌یابند.

آشکارا مشخص است که فراگیری اعتماد به نفس بسیار مهم است، اما چه چیزی افراد با اعتماد به نفس واقعی را از سایر افراد متمایز می‌کند؟

در این‌جا به کشف ۱۲ عادت اصلی از افرادی با اعتماد به نفس واقعی می‌پردازیم به طوری که شما می‌توانید از این رفتارها الگو بگیرید.

۱.شادمانی آنان از عمق وجودشان سرچشمه می‌گیرد

شادی یکی از عناصر حیاتی در ایجاد اعتماد به نفس است، زیرا برای کسب اعتماد به نفس در آنچه انجام می‌دهید باید انجام آن کار برایتان شادی‌آفرین باشد.

افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند، از موفقیت‌های خود احساس خشنودی و رضایتمندی می‌کنند. و کاری با این ندارند که دیگران دستاوردهای آنان را چگونه ارزیابی می‌کنند. آنان می‌دانند که حرف سایرین اهمیت چندانی ندارد، زیرا شما هیچگاه به همان خوبی یا بدی نیستید که دیگران قضاوت می‌کنند.

۲. آنان درباره‌ی دیگران قضاوت قطعی نمی‌کنند

افراد با اعتماد به نفس هیچگاه درباره‌ دیگران قاطعانه قضاوت نمی‌کنند. آنان می‌دانند که هر فردی نقاط قوتی دارد. این افراد برای کسب احساس خوشایند از خودشان نیازی به سرکوب دیگران ندارند. مقایسه‌ خود با دیگران می‌تواند عاملی محدودکننده باشد. افراد با اعتماد به نفس وقت خود را با کنکاش در زندگی سایرین به هدر نمی‌دهند و هرگز نگران این موضوع نیستند که با اطرافیان خود مقایسه شوند.

۳. آنان به کاری ” آری” نمی‌گویند مگر این‌که واقعا بخواهند آن را انجام دهند

پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه کالیفرنیای سانفرانسیسکو نشان داد که “نه” گفتن بسیار مشکل است و این احتمال وجود دارد که برای شما تجربه‌ استرس ، فرسودگی و افسردگی را به همراه داشته باشد. افراد با اعتماد به نفس می‌دانند که ” نه” گفتن نشان‌دهنده‌ی سلامت است و آنها برای بیان صریح “نه” عزت نفس دارند.

هنگام “نه” گفتن از به کار بردن عبارت‌هایی مثل ” فکر نمی‌کنم بتوانم” یا “کاملا مطمئن نیستم” اجتناب می‌کنند. آنان با اعتماد به نفس “نه” می‌گویند، می‌دانند که نپذیرفتن مسئولیت جدید باعث می‌شود تا زمان کافی برای انجام مسئولیت‌های فعلی خود داشته باشند.

۴. آنان بیشتر گوش می‌دهند تا صحبت کنند

افراد با اعتماد به نفس بیشتر از این‌که صحبت کنند گوش می‌دهند، چرا که نمی‌خواهند همه چیز را به همه ثابت کنند. آنان می‌دانند که گوش‌سپاری فعالانه و بذل توجه کافی به گفته‌های دیگران منجر به رشد و یادگیری بیشتری برایشان می‌شود. در گفت‌وگو با دیگران به جای تلاش برای به کرسی نشاندن گفته‌های خود، روی صحبت‌ها تمرکز می‌کنند چون می‌دانند که این کار برای مردم لذت‌بخش‌ترو سازنده‌تر است.

۵. آنان با یقین صحبت می‌کنند

به ندرت پیش می‌آید که شما از افراد با اعتماد به نفس عبارت‌هایی مانند “مطمئن نیستم” و “فکر می‌کنم” را شنیده باشید. آنان با اطمینان کامل صحبت می‌کنند، چرا که می‌دانند در غیر این صورت نمی‌توانند اعتماد دیگران را جلب کنند و سایرین عقاید آنان را نمی‌پذیرند.

۶. در جست‌وجوی موفقیت‌های کوچک هستند

افراد با اعتماد به نفس دوست دارند همیشه با چالش‌ و رقابت‌هایی مواجهه شوند، حتی اگر تلاش‌هایشان منجر به دستیابی به موفقیت‌های کوچک شود. موفقیت‌های کوچک باعث ایجاد گیرنده‌های آندروژن در مناطق مغزی می‌شود که مسئول انگیزه‌دهی و پاداش‌دهی هستند.

افزایش گیرنده‌های آندروژن باعث افزایش تاثیر تستوسترون و در پی آن ایجاد اعتماد به نفس و اشتیاق برای غلبه بر چالش‌ها می‌شوند. وقتی شما چند موفقیت کوچک متوالی داشته باشید، اعتماد به نفس ایجاد شده تا یک ماه می‌تواند بر شما تاثیر داشته باشد.

۷. به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند

بررسی‌های موسسه پژوهش‌های انتاریو شرقی نشان داد افرادی که دو بار در طول هفته به مدت ۱۰ دقیقه ورزش می‌کنند از نظر اجتماعی، تحصیلی و جسمی احساس شایستگی بیشتری خواهند داشت. همچنین آنها در سطح بالاتری به عزت نفس و تصویرشان از بدن‌خودشان امتیاز می‌دهند. و از همه مهم‌تر اینکه، تغییرات جسمی در بدنشان باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود، و اندروفین ایجاد شده از فعالیت‌های ورزشی عامل این تفاوت‌ها است.

۸. در پی جلب توجه دیگران نیستند

مردم همیشه در پی جلب توجه سایرین هستند. افراد با اعتماد به نفس می‌دانند که “خود” واقعی بودن بسیار موثرتر از تلاش برای مهم جلوه دادن خویشتن است. آنها در تلاش هستند تا همیشه نگرش واقعی خود را ارائه دهند چرا که می‌دانند مردم بیشتر جذب نگرش‌های صادقانه می‌شوند.

افراد با اعتماد به نفس، استاد اشاعه‌ و تغییر جهت مسیر توجه هستند. وقتی آنان برای دستاوردهایشان مورد توجه قرار می‌گیرند، به سرعت کانون توجه را به سمت افراد پرتلاشی که در این موفقیت به آنها کمک کرده‌اند سوق می‌دهند. آنان در پی تایید و ستایش دیگران نیستند چون عزت نفس خود را از درون دریافت می‌کنند.

۹. آنها از اشتباه کردن نمی‌هراسند

افراد با اعتماد به نفس از ارتکاب خطا نمی‌هراسند. آنها دوست دارند تا خودشان را در معرض دریافت دیدگاه‌های دیگران قرار دهند چرا که از اشتباهات خود درس‌های بسیاری می‌آموزند و دیگران هم از موفقیت‌های آنها درس می‌گیرند. افراد با اعتماد به نفس می‌دانند که بسیار توانا هستند و از خطا کردن گریزی ندارند.

۱۰. آنها ریسک می‌کنند

زمانی که افراد با اعتماد به نفس با فرصتی مواجه می‌شوند، نهایت استفاده را از آن می‌برند. به جای نگرانی از مشکلاتی که ممکن است پیش بیایند، از خود می‌پرسند “چه چیزی من را متوقف می‌کند؟” یا “چرا نمی‌توانم آن را انجام دهم؟” بعد هم برای انجام آن اقدام می‌کنند. ترس هیچ‌گاه عامل بازدارنده‌ آنها نیست، زیرا می‌دانند بدون تلاش به هیچ موفقیتی دست نخواهند یافت و شکست فقط یک راه موثر برای یادگیری است.

۱۱. آنها دیگران را تحسین می‌کنند

معمولا افراد ضعیف‌النفس به توانایی‌های خود شک دارند و به همین دلیل سعی می‌کنند تا خودشان را در کانون توجه نگه دارند و با انتقاد از دیگران خود را ثابت کنند. از سویی دیگر، افراد با اعتماد به نفس نگران این مسئله نیستند زیرا عوامل درونی میزان موفقیت آنها را تعیین می‌کند. افراد با اعتماد به نفس روی موفقیت‌های سایر افراد تمرکز و آنان را به خاطر دستاوردهای مثبت‌شان تحسین می‌کنند.

۱۲. آنها هراسی بابت کمک‌خواهی از سایرین ندارند

افراد با اعتماد به نفس می‌دانند که کمک‌خواهی از دیگران نشان‌دهنده‌ ضعف و بی‌استعداد بودن آنها نیست. آنان نقاط ضعف و قوت خود را می‌شناسند و در تلاش هستند تا از دیگران برای رفع نقاط ضعف خود مدد بجویند. همچنین آنها می‌دانند که فراگیری از افراد متخصص راهی بسیار موثر برای رشد و تعالی است.

منبع : محسن در موفقیت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۸
حسین نوروزی

اعتماد به نفس

موفقیت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی